tisdag 2 juni 2009

Vad som hänt med bloggen...

Foto av Ulrika J Även skrot kan vara vackert - Skrotkonst á la min son

har jag ingen aning om , men den ser bedrövlig ut... gadgets har flutit ut och ligger i botten, någon form av fel som uppstått säger blogger som arbetar på att ta reda på problemet. Inte kul - inte alls ... men det finns annat att ägna sig åt som att göra magplask i twittervärlden, ta emot pedagoger & tekniker i spännande samtal som utvecklar såväl dem som mig, göra en room-make-over på KMC, fascineras av friend feed på http://www.edu.sodertalje.se/ ...(heja Tomas!), möta en kollega, från en grannkommun tillika Skoldatatekskollega, live på KMC. Mejla med Ewa på Läs & Skrivakademin om vårt kommande nätverksmöte i höst. Spännande! Kontakter med Dyslexiförbundet FMLS om höstens mässor och Skoldatateketsdeltagande. Ännu mer att se fram emot!


Jo, läromedelsutställningen har haft besök från en Järnaskola. Det var trevligt att få visa att utställningen lever i allra högsta grad - välmående och stiligt ordnad. Jag hoppas att pedagogerna var nöjda...sen har jag faktiskt fått hjälp av vår tekniker att fixa med en utlåningsdator & en C-pen 20 oxå, allt inför att Habibliteringen i Södertälje kommer för att workshoppa på Skoldatateket imorgon. Det ser jag verkligen fram emot!

3 kommentarer:

  1. Din blogg ser jättebra ut hemma hos mig i alla fall!

    SvaraRadera
  2. Nu vet jag vad det var som krånglade, det var webbläsaren...

    SvaraRadera