tisdag 5 maj 2009

Arbetsglädje & regn

bild från Fotofinnaren Bildbank för skolbruk

Idag var det full rulle på Skoldatateket - det ÄR kul när det känns som om allt hamnar på rätt plats. Det var kontorsgöranden, att fixa med låst DAISY-läsare, mejl, göra kursmaterial, fixa nya alternativa verktyg, ordna mig en skriv yta för tankar - vilket jag fick hjälp med. TACK! En kundkonsultation som var oerhört spännande att vara en del av. Att få möjlighet att möta medvetna, viljastarka och eftertänksamma studeranden är fascinerande. Dessa möten berör mig & jag hyser förhoppningen att dagens konsultation gav något bestående till kunden. Nu funderar jag över hjärnans plasticitet...och är lycklig över att det regnat idag - luften blir klarare och andningen lättare...nu funderar jag vidare över hjärnans Intraparietal sulcus & vad det har för betydelse för det visuospatiala arbetsminnets funktion samt funktionen för uppfattningen av siffrors symbolik...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar