torsdag 26 mars 2009

En solskensdag :-)

Vaknade tidigt & tittade på termometern, -10 grader - brrr!

Idag var det dags för en tripp till Ön...dvs Lidingö för att besöka deras Skoldatatek. Jag tog sällskap av en annan kollega i en grannkommun till Södertälje, vi hade en härlig biltur i gassande solsken och med mängder av erfarenhetsutbyte. När jag far för att besök andra Skoldatateks verksamheter brukar skämtsamt säga att det är en del av min sk "road-tour", men det är mer än så....

Dessa besök ger upphov till mängder av ideér, bekräftelse att andra tänker som jag eller gör som jag, ibland att oj, jag gör som dem, ibland ger det mig en aha-upplevelse, massor av kontakter = en sjö av kunskap, rena synergier oxå...

Idag kom vi som var iväg att bli presenterade för annan personal som arbetar på samma kontor som Skoldatateket är beläget. Det ger även ett annat perspektiv på vår egen hemkommun: Lindingö hämtar lite ideér hos oss. Återigen: Aha, de sneglar på vissa saker vi gör... Bland annat är de intresserade av hur vi gör våra images på KMC - kanske kan ett ömsesidigt utbyte uppstå?


Sedan var jag tillbaka på vårt eget Skoldatatek & KMC skulle ha APT, då kliver en före detta kollega in genom dörren: Glädje dans och kramkalas utbröt! Under vår APT (vi diskuterar varumärkesbygge) kom två andra före detta kollegor in - jag känner mig stolt, glad och tacksam över att jag får ha ett så dynamiskt och utvecklande arbete. Dagen som började med -10 grader och ett brrrr, slutade i en ren skolskenshistoria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar